با توجه به گسترش انواع داروهای انسانی ، دامی و بیولوژیک در دنیا ، آشنایی با روشهای کنترل و تضمین کیفیت انواع مواد اولیه و فرآورده های دارویی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.
از این رو رسالت این رشته عبارتست از تربیت دانش آموختگانی که بتوانند در حوزه های مختلف مدیریتی ، اجرایی ، آموزشی ، پژوهشی ، خدماتی ، مشاوره ای و صنعتی در ارتباط کنترل کیفیت دارو در کشور انجام وظیفه نمایند.
در حال حاضر به دلیل عدم آموزش و اطلاع کافی مسئولین کنترل کیفیت بسیاری از شرکت های تولید کننده دارویی و حتی کارشناسان مربوطه در برخی مواد دارویی با کیفیت نامطلوب تولید یا وار کشور شده که تمامی این موارد ضرر و زیان های اقتصادی فراوانی برای جامعه دارد. لذا فعالیت دانش آموختگان این رشته با بهبود موارد فوق از بسیاری ضرر و زیان های اقتصادی جلوگیری کرده و با افزایش کیفیت داروها و امکان صادرات بیشتر دارو و فراورده های آرایشی و بهداشتی ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد می نماید.
با توجه به نیاز وافری که به متخصصان این رشته در صنایع مختلف داروسازی ، آزمایشگاه های کنترل دارو ، دانشکده های داروسازی و سازمانهای مربوطه به ویژه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وجود دارد حداقل ۱۰ نفر در هر سال می توانند جذب مراکز مختلف شوند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
× چت در واتساپ!!! سلام چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟